QUIS UT DEUS ?!

ponedeljek, 22. avgust 2016

KARDINAL PIE IN JEZUSOVO KRALJEVANJE NAD NARODI



Christus Rex

Christus Rex


Posted: 19 Jun 2016 09:21 AM PDT

Kardinal Pie iz Poitiersa (1815.-1880.), jedan od najvećih branitelja Kristovog kraljevstva u 19. st., neprestano je pozivao katolike da nikad ne napuste borbu za Božja prava, da se nikada ne pomire sa skidanjem Krista Kralja s prijestolja.

Govoreći o poslanju Crkve svim narodima svijeta, kardinal je rekao: „Primijetite zadnje riječi koje je Gospodin uputio svojim apostolima prije nego je uzašao na nebo: „Dana mi je sva vlast i na nebu i na zemlji. Zato idite i učinite sve narode mojim učenicima!“ Primijetite da Gospodin Isus Krist ne kaže sve ljude, sve pojedince, sve obitelji, već sve narode. On ne kaže samo: krstite djecu, poučavajte katekizam, blagoslivljajte brakove, dijelite sakramente, pokapajte mrtve. Naravno da poslanje koje On dodjeljuje apostolima uključuje sve to, ali uključuje i više od toga, jer ima javni i društveni karakter. Isus Krist je Kralj ljudi i naroda.“[1]


I pri tumačenju prvih triju molbi Očenaša: „Sveti se ime Tvoje, dođi kraljevstvo Tvoje, budi volja Tvoja“, naglašavaoje da se s njimatraži javna društvena Božja vladavina, preko priznavanja Gospodina Isusa Krista, kojega je Otac poslao. Ime Božje se ne častikakobi se trebalo, ako se ne častijavno i društveno. Kraljevstvo našeg Gospodina treba doći, ne samo u pojedinačnim dušama i na nebu, već i preko podložnostidržava i naroda Njegovoj vlasti. Božja volja se ne vrši na zemlji kao i na nebu, ako organizirana društva na zemljine priznaju svoje dužnosti prema Bogu preko Gospodina Isusa Krista. ,,Katolik“, on nastavlja, ,,nije biće koje se zatvara u kapelicuiz koje je buka svijeta pažljivo isključena i kojije zaokupljenisključivo spasenjem svoje vlastite duše i ne zanima ga kojim putem ide svijet... Kada je Gospodin podučavao svoje apostole: „Oče naš“, On je razjasnio da nitko od Njegovih sljedbenika ne može ostvarititaj prvi vjerski čin – molitvu, ako sebe ne stavi u odnos prema svemu što može pospješitiili unazaditi, pogodovati ili spriječiti, Božju vladavinu na zemlji, i on to mora činiti u skladu sa svojim intelektualnim sposobnostimai u mjeri svojih mogućnosti... Dok god traje ovaj svijet, nemojmo nikad pristati na ograničavanje Božje vladavine na nebo, čak ni na nebo inutrinu duše. „Budi volja Tvoja kako na nebu tako i na zemlji“. Svrgnuće Boga na zemlji je zločin s kojim se nikad ne smijemo pomiriti. Nemojmo nikada prestati prosvjedovati protiv njega.“ [2]


To je posebno potrebno danas kada
se iznoseprijedlozi za rješavanje ekonomskih i financijskih zala kojise ne obaziru na Božjaprava i program našeg Gospodina za njihovo dužno priznanje. ,,Danas ne bi bilo ni socijalizma ni komunizma“, napisao je papa Pio XI., „da vladari različitih naroda nisu omalovažavali nauk i majčinska upozorenja Crkve. Na temeljima liberalizma i laicizma, htjeli su sagraditi druga društvena zdanja, moćna i impozantna, no iako su se činila kao takva na početku, vrlo brzo su otkrila slabost na samim temeljima i danas se urušavaju jedna za drugim pred našim očima, kao što se i sve drugo mora urušiti što nije sagrađeno na ugaonom kamenu koji je Isus Krist.“ [3]

Izvor: p. Denis Fahey, The Kingship of Christ and Organized Naturalism


[1] The Kingship of Christ according to Cardinal Pie of Poitiers, str. 24, 25.
[2] The Kingship of Christ according to Cardinal Pie of Poitiers, str. 26, 92.
[3] Okružno pismo Divini Redemptoris o ateističkom komunizmu.