QUIS UT DEUS ?!

sreda, 25. oktober 2017

NAGOVOR NADŠKOFA MARCELA LEFEBVRA MED SVETO MAŠO V BENETKAH, 7. APRILA A.D. 1980



Image result for archbishop Marcel Lefebvre

Morda so med vami takšni, ki imajo pomisleke. Morda se čudijo, čemu je nadškof Lefebvre prišel sem v Benetke, ne da bi ga povabil kardinal Ce. Moja navzočnost tukaj ustvarja položaj, ki v Cerkvi ni normalen.

To je res. Če bi kakšen škof prišel v mojo škofijo, ko sem bil nadškof v Dakarju, ne da bi me vprašal in ne da bi ga povabil, bi bil zelo presenečen. Zavedam se, da imamo opraviti z nenormalno situacijo. Moramo se vprašati, kakšna je sedanja situacija v Cerkvi.




BRATOVŠČINA V SLUŽBI CERKVE



Nikoli, nikoli ne bi hotel napraviti ničesar proti Cerkvi! Vse svoje življenje sem bil predan služenju Cerkvi. V 50 letih svojega duhovništva, 33 let od teh kot škof, nisem delal ničesar drugega, kot služil Cerkvi kot misijonar, kot škof v Franciji, kot vrhovni poglavar očetov Svetega Duha in kot misijonski škof. Mladi bogoslovci in duhovniki, ki jih tukaj vidite navzoče, predstavljajo zelo majhen del vseh, ki trenutno študirajo v mojih petih semeniščih.

Pred desetimi letimi sem začel to delo - to Bratovščino sv. Pija X. - z namenom želeti vedno služiti Cerkvi. Zakaj potem kardinal Ce, beneški patriarh, ni vesel, da sem prišel sem? Zakaj ne razume razloga za to? Kako naj najboljše razložim? Očitno ni vesel, da sem nadaljeval z izpolnjevanjem svojih dolžnosti nespremenjeno od dneva mojega posvečenja v duhovnika. Jaz se nisem na noben način nikoli spremenil, ali od takrat, ko sem ustanovil nova semenišča v Afriki, ali ko sem kot apostolski delegat njegove svetosti, papeža Pija XII., obiskal 64 škofij Francoske Afrike v 11 letih. Obiskal sem vsa semenišča ter določil navodila škofijskim škofom za ustanovitev novih.

Nikoli se nisem spremenil. Oznanjal in delal sem, kar je Cerkev vedno učila. Nikoli nisem ničesar spremenil, kar je Cerkev povedala na Tridentinskem ali 1. Vatikanskem koncilu.. Torej, kdo se je spremenil? Jaz ali kardinal Ce? Ne vem, toda mislim, sodeč po tem, kako je sedaj - to pomeni sadove sprememb, ki so jih naredili po 2. vat. koncilu -kot Katoličani moremo te sadove sami opazovati, morete jih videti s svojimi lastnimi očmi.

Kako gre danes vse v Cerkvi? Vprašajte njegovo milost, monsinjorja Pintonello, bivšega kaplana oboroženih sil, ki je napravil podrobno poročilo o sednajem stanju v italijanski semeniščih: prava katastrofa! Resnična katastrofa! Koliko semenišč so prodali ali zaprli? Semenišče v Turinu za 300 bogoslovcev - prazno! In koliko drugih ste sami videli, da so jih zaprli, v vaših škofijah? Potemtakem je zagotovo nekaj narobe v Cerkvi, kajti če ni več semenišč, potem v prihodnje ne bo več duhovnikov - torej tudi ne bo več sv. mašne žrtve. Kaj bo nastalo iz Cerkve? Vse to je neverjetno! Oni so se spremenili, ja. Spremenili so se, toda zakaj? To so seveda naredili z idejo rešiti Cerkev, da bi naredili nekaj novega. pred koncilom je bilo resnično upadanje gorečnosti in zato so mislili, da bo s spremembami Cerkev postala bolj živa. Toda, ne moremo spremeniti, kar je Jezus Kristus ustanovil. Sveta mašna žrtev, zakramenti, veroizpoved, naš katekizem, Sveto pismo - vse prihaja od Jezusa Kristusa. Spremeniti vse to, pomeni spremeniti ustanovo Jezusa Kristusa. Nemogoče! Ne moremo reči, da se je Cerkev motila; če je kaj narobe, moramo poiskati razlog za to nekje, toda ne v Cerkvi. Pravijo tudi, da se mora Cerkev spremeniti, kakor se spreminja moderen človek, da kakor človek živi nov način življenja, tako mora imeti Cerkev tudi drugačen nauk - novo mašo, nove zakramente, nov katekizem, nova semenišča - in tako je bilo na ta način vse uničeno. Vse je propadlo!

Cerkev ni odgovorna. Ni odgovorna Cerkev, temveč so odgovorni duhovniki za propadanje Katolištva. Papež sv. Pija X., vaš sveti beneški patriarh, na prvih straneh njegove enciklike Pascendi piše, da so že v njegovem času bile zablode in herezije, ne zunaj , temveč znotraj Cerkve, znotraj Cerkve, in ne samo med laiki, temveč, bolj natančno, med duhovniki. Sv. Pij X. je videl te sovražnike na samem začetku tega stoletja. Danes, smemo dodati, če bi sv. Pij X. še živel, bi jih videl ne samo med duhovniki, temveč prav tako med škofi in kardinali. Nažalost je gotovo, da so celo med kardinali takšni, ki razširajjo zablode.

Od kod izvira Nizozemski katekizem? Gotovo ne iz katoliškega katekizma, čeprav so ga odobrili kardinali in škofje.Celo francoski katekizem, ki ga poznam, vsebuje zablode. To ni več pravi katoliški nauk, ki so ga vedno učili. Opraviti imamo z zelo resno situacijo.

Povsod po svetu, kjerkoli sem že bil, sem obiskal skupine Katoličanov, kot ste vi, ki so se spraševali:"Kaj se dogaja v Cerkvi? Danes je Cerkev težko prepoznati. Obredi-pol protestantska, pol katoliška liturgija - so cirkus; to ni več sveta skrivnost. Sveta skrivnost sv. mašne žrtve - velika skrivnost, nebeška in vzvišena - nimajo jo več za to. Ne moremo več čutiti nadnaravnega značaja maše; tisti, ki so navzoči, imajo občutek praznine in ne vedo več ali so bili pri katoliškem obredu ali pri neke vrste posvetnem srečanju.

To je nedopustna situacija. Verniki, dobri in preprosti ljudje, temu nasprotujejo. Ker intuitivno vedo, da je v tej reformi nekaj, kar je narobe. Vidijo prazna semenišča; prazne noviciate in redovniške hiše po vsem svetu.Tudi to je nedopustno. Za dobro Cerkve, se moramo temu upreti, ne da bi bili proti temu, ki ima avtoriteto. Nikoli!


NOČEM, DA JE VERA SPREMENJENA



Vedno sem imel veliko spoštovanje do svetega očeta, do škofov in kardinalov. Ne morem uporabiti neljubeznivih besed v konfrontaciji s kardinalom Ce, a to me ne more ustaviti, da ne bi potrjeval katoliškega nauka, kajti želim ostati Katoličan.

Ko sem bil krščen, je duhovnik vprašal moje botre:"Kaj želi ta otrok od Cerkve?" Odgovorili so:"Vero. Od Cerkve želi prejeti vero." In tudi danes jaz še vedno želim vero od Cerkve - Katoliško vero. Zakaj botri prosijo Cerkev za vero za otroka? To delajo zato, da mu omogočijo doseči večno življenje.Če je torej vera tista, ki doseže večno življenje, potem je to ta vera, ki jo želim - in jaz je nočem spremeniti!

Katoliška vera je Katoliška vera. Veroizpoved je veroizpoved. Ne moreta biti spremenjeni. Ne moremo spremeniti katekizma; ne moremo spremeniti maše, da jo spremenimo v obed, kakor jo imajo protestanti.

Maša je žrtev, žrtev križa in kot pravi tridentinski koncil, to je ista žrtev kot Kalvarija, z edino razliko, da je ena krvava, druga pa nekrvava. Ampak ti dve sta isti; isti duhovnik - Jezus Kristus in ista žrtev - Jezus Kristus.

Če je žrtev resnično Jezus Kristus, Bog, naš Stvarnik in naš Odrešenik, ki je prelil vso svojo Kri za naše duše, potem je nemogoče sprejeti ga na svoje roke, kot kakšen kos kruha. In zato je nemogoče za Katoličana, da ne bi imel spoštovanja ter češčenja, če resnično veruje, da je najsvetejši Zakrament Jezus Kristus - Bog sam - Stvarnik, naš Sodnik, ki ga bomo videli prihajati na oblakih Nebes, da bo sodil ves svet. Kot ste vi, sem tudi jaz ogorčen, sem ožaloščen in boli me srce, ko vidim - to celo kažejo na televiziji - oddaje, v katerih se kardinali in škofje bližajo najsvetejšemu Zakramentu, ne da bi pokleknili ali pokazali kakršen koli znak spoštovanja do najsvetejšega Zakramenta - ničesar! Še enkrat, to je nedopustno in ne odraža drže Katoliške Cerkve. Ohraniti moramo vero v tem viharju, skozi katerega gre Cerkev - vihar, ki je trajal dolgo časa in za katerega upamo, da bo kmalu mimo, da se more Cerkev vrniti k veri, ki jo je imela prej. Moramo imeti malo potrpljenja.

Petkrat do šestkrat na leto grem v Rim, da rotim kardinale, papeža samega, naj se vrnejo k Tradiciji in dajo nazaj Cerkvi njenega Katoliškega duha. Spet citiram sv. Pija X.:"Kdo so prijatelji ljudi? Pravi prijatelji ljudi niso niti revolucijonarji niti inovatorji, temveč so to raje tradicionalisti." To so besede sv. Pija X. francoskim škofom. Pravi prijatelji ljudi niso niti revolucijonarji niti inovatorji - in natanko inovatorji so tisti, ki so sv. Pija X. obsodili - temveč so to tradicionalisti. Mi hočemo biti istega duha kot sv. Pij X., katerega sem zato izbral za patrona naši Bratovščini, ki je priznana od Cerkve.







KRIVIČNA OBSODBA BSPX



Moja Bratovščina je bila dejansko uradno priznana pred 10 leti od Rima in od škofa v Fribourgu v Švici, v čigar škofiji je bila ustanovljena. Kasneje so progresivni škofje in modernisti v mojih semeniščih videli nevarnost za njihove teorije. Bili so besni na mene in so si rekli:"Moramo uničiti ta semenišča, moramo končati z Econom in z delom nadškofa Lefebvra, ker predstavlja nevarnost našim progresivnim in revolucionarnim načrtom." Obrnili so se na Rim na ta kleveten način in Rim je na to pristal.

Ampak, kot sem povedal njegovi svetosti Janezu Pavlu II., ukinitev semenišča je bila izpeljana na način v nasprotju s kanonskim pravom. Niti Sovjeti ne izrečejo sodb, kot so to naredili kardinali v Rimu proti mojemu delu. Sovjeti imajo sodišče, neke vrste sodišče, ki nekoga obsodi, toda jaz niti takšnega sodišča nisem imel - ničesar! Nekega lepega dne je prispelo pismo, da mi povedo, da mora biti semenišče zaprto. Svetemu očetu sem ponovil, da se niti Sovjeti ne obnašajo tako. Povedal sem mu, da nadaljujem s svojim delom, ker to je način, na katerega Cerkev sedaj deluje - to so sovražniki Cerkve, ki hočejo, da se semenišča zaprejo. Katoliška Cerkev ne more kar tako pozabiti njene Tradicije, to ni mogoče.To je sovražnik, kot je dejal sv. Pij X., sovražnik, ki deluje znotraj Cerkve, ker hoče, da Cerkev konča z njeno Tradicijo; kajti on je besen proti njeni Tradiciji.

Na vas je , da sami presodite dejstva. V mojih semeniščih imamo čez 200 bogoslovcev in veliko poklicev za redovništvo. Ko se neka hiša odpre, je takoj polna z mnogimi novimi poklici. Zakaj? Zato, ker mladi želijo najti Cerkev - Tradicijo. Kajti tam, kjer nekdo najde Tradicijo, najde tudi Cerkev. Po duhovniku vsi najdejo njegov ideal; vse njegovo srce je v sveti mašni žrtvi. Iti k Božjemu oltarju, darovati sveto mašno žrtev, dajati našega Kristusa, to pravo Žrtev - dušam. to je polnost duhovništva in duhovnikov. Moji bogoslovci, kot ti v Econu, to vedo; na duhovništvo se pripravljajo na teh temeljih.

Čestitam in se zahvaljujem tistim, ki so me povabili, naj pridem. Upam, da je moj obisk opogumil Katoličane, da bodo ohranili Cerkev vseh časov, Katoliško Cerkev. V Rimu, so rekli o meni, da nisem napravil nič drugega, kot le zaustavil, preprečil napredek v Cerkvi. Samo s tem bi napravil sijajno stvar, zaustavil in preprečil uničevanje Cerkve!

To ni naš edini cilj. Ne samo, da želimo zaustaviti to uničevanje , temveč želimo Cerkev tudi obnoviti, živo Cerkev. V ta namen Vam oznanjam križarsko akcijo, pravo križarsko akcijo vseh Katoličanov, ki želijo ohraniti vero. Da bi to naredili, morate zbrati okoli dobre duhovnike, ki želijo ohraniti vero z zagotavljanjem življenja v Cerkvi.

Ob zaključku prosim vse, ki so zbrani okrog tega oltarja, pravega oltarja s pravim duhovnikom, prosim vas, ohranjajte sveto mašno žrtev. Molimo tudi za vaše otroke, da bodo mogli videti in poznati pravo Katoliško vero, da bi mogli obiskovati Katoliške šole. Dejansko imajo Katoliški starši velike preizkušnje. Ti otroci morajo tudi ohraniti Tradicijo. V ta namen molimo k našemu visoko češčenemu beneškemu patriarhu, papežu sv. Piju X., ki je bil svetnik, ki je videl v prihodnost.

Med to sv. mašo prosimo blaženo Devico Marijo, do katere moramo imeti veliko pobožnost, posebno z molitvijo najsvetejšega rožnega venca, prosimo jo, naj konča s to krizo v Cerkvi in vrne Cerkvi mir in milost vsemogočnega Boga.







nadškof Marcel Lefebvre



Benetke, 7. aprila, A. D. 1980